Hogyan tanítsuk az írást az általános iskola alsó osztályaiban? (részlet)

Az oktatás és nevelés kérdései 12. szám

szöveg

A magyar nyelv az általános iskola egyik legfontosabb tantárgya. Kezdeti fokon ez a tantárgy öt, látszólag különálló területre oszlik: olvasás, írás, fogalmazás, nyelvtan és helyesírás, beszélgetés. Ez az öt fejezet a tárgyi ismeretek nyújtása mellett azt a célt is szolgálja, hogy a gyermek szóbeli és írásbeli kifejezőkészségét fejlessze.

Cím(ek), nyelv
nyelv magyar
Tárgy, tartalom, célközönség
tárgy papír alapú könyv
tárgy oktatás
tárgy írás
tartalomjegyzék
Előszó
Az írástanítás helyzete az elmúlt években
Az írástanítás célja és feltételei
Előkészület az írásórára
Szemléltetés az írásórán
Házi feladat
Az írástanítás kapcsolata más tárgyakkal
A sorminta
A füzetek használatáról
Az I-IV. osztály írástanításának célja, anyaga és feldolgozása
Az írástanítás további feladatai
teljes tartalomjegyzék
célközönség általános
Személyek, testületek
kiadó Tankönyvkiadó
közreműködő Szerkesztő: Faragó Lászlóné
Tér- és időbeli vonatkozás
kiadás/létrehozás helye Budapest
az eredeti tárgy földrajzi fekvése Szendrő
létrehozás dátuma 1952-01-01
Jellemzők
hordozó papír
méret 33,7 MB
méret 68 oldal
formátum pdf
Jogi információk
jogtulajdonos Magánszemély
hozzáférési jogok Ingyenes hozzáférés
Forrás, azonosítók
forrás Oktatástörténeti Gyűjtemény
azonosító 5301
leltári szám/regisztrációs szám 370 H75/4242