A pedagógiai tudat kialakulása Magyarországon (részlet)
Neveléstörténeti tanulmányok
szöveg
A neveléstörténeti művek nemcsak nálunk, de világszerte hol objektív és lehetőleg teljes tényközlésre törekszenek, hol valamely részlet, többnyire módszertani kérdés bemutatására.
Cím(ek), nyelv | |
---|---|
nyelv | magyar |
Tárgy, tartalom, célközönség | |
tárgy | Magyarország-Történet |
tárgy | pedagógia |
tárgy | nevelés |
tárgy | neveléstörténet |
tartalomjegyzék | A nevelés és a neveléstudomány jelentőségének tudatosodása teljes tartalomjegyzékA magyar nevelés útirányai a XVIII. század végéig Az európai szellemmel való kapcsolatok Apáczai Cseri János és a magyar pedagógia kezdete Dávid Ferenc, a vallásalapító Az Alföld nevelője, Tessedik Sámuel A nagy reformok előfutárai Közelebb Európához. Széchenyi A szív és az értelem politikusa, Eötvös József Az Eötvös -hagyományok sorsa. Schneller István életműve A magyar kultúrpolitika a világháború után Nagy László és az új magyar pedagógia Pillanatfelvételek húsz év nevelésügyről. A határon innen és határon túl (1918-1939) |
célközönség | általános |
Személyek, testületek | |
létrehozó/szerző | Kemény Gábor |
kiadó | Tankönyvkiadó |
Tér- és időbeli vonatkozás | |
kiadás/létrehozás helye | Budapest |
az eredeti tárgy földrajzi fekvése | Szendrő |
létrehozás dátuma | 1986-01-01 |
Jellemzők | |
hordozó | papír |
méret | 281,8 MB |
méret | 365. oldal |
formátum | |
Jogi információk | |
jogtulajdonos | Magánszemély |
hozzáférési jogok | Ingyenes hozzáférés |
Forrás, azonosítók | |
forrás | Oktatástörténeti Gyűjtemény |
azonosító | ISBN 963 17 9021 5 |
leltári szám/regisztrációs szám | K 34/4395 |