Keszthely, Helikon-emlék ligetrésszel

kép

Helikon-park, Helikon Emlékmű, Helikon Ünnepek A Helikon ligetet gróf Festetics Tasziló 1883-ban adta Keszthely városának örökös használatra. Az átadott területet az akkori igényeknek megfelelően parkká alakíttatta és vállalta a fenntartását. A Helikon park fő sétánya a Balaton utcától vezet nyílegyenesen a Balaton parta, a fürdőhöz és a kikötőhöz. A sétány mellett egy 8 lábon álló, kupolás emlékmű látható, melyet 1921-ben az újkori Helikon ünnepségek 100 éves évfordulójára emeltek – a háború miatt kissé megkésve.

Helicon Park, Helicon Monument, Helicon Celebrations Helicon Grove was donated to Keszthely City for continual use by Count Festetics Tasziló in 1883. The area was turned into a park in accordance with the requirements of that age. The Helicon Park's main promenade leads straight to the lake shore, bath and the harbor. The monument standing on 8 columns next to the promenade was built in 1921, for the 100-year anniversary of the modern Helicon Celebrations, a few years later than the anniversary, because of WWI.

Cím(ek), nyelv
nyelv magyar
Tárgy, tartalom, célközönség
tárgy képeslap, 18. sz.
Személyek, testületek
létrehozó/szerző ismeretlen
kiadó Monostory György
Tér- és időbeli vonatkozás
kiadás/létrehozás helye Budapest
térbeli vonatkozás Keszthely, Magyarország
az eredeti tárgy földrajzi fekvése 46.7612407074, 17.2478010772
Jellemzők
hordozó papír
méret 9x14 cm
kép színe monokróm
formátum jpeg
Jogi információk
jogtulajdonos Balatoni Múzeum
hozzáférési jogok Kutatási engedéllyel hozzáférhető
Forrás, azonosítók
leltári szám/regisztrációs szám 92.1.8.1