Jean-Jacques Rousseau (részlet)
Egyetemes neveléstörténet
szöveg
A szorosan vett pedagógia terén ő hangsúlyozta először, hogy a nevelés a születéssel kezdődik, elsőnek szólt az aktivitás, a megfigyelőképesség, a kutató szellem fejlesztésének fontosságáról, hangsúlyozta a tanulás motiválásának jelentőségét, a tárgyak és a kísérletezések szerepét a szavakkal szemben, megfogalmazta az öntevékenységre való nevelés alapelveit, és ma is érvényes útmutatásokat adott az erkölcsi nevelés számára, - mindezt az emberszeretet és a mély meggyőződés sugárzásával, egy hasonlítatlan lángész sodró szavával.
Cím(ek), nyelv | |
---|---|
nyelv | magyar |
Tárgy, tartalom, célközönség | |
tárgy | papír alapú könyv |
tárgy | nevelés |
tárgy | köznevelés |
tárgy | enciklopédisták |
tartalomjegyzék | A genfi polgár teljes tartalomjegyzékAz önéletrajzi írások A rendszer Rousseau és az enciklopédisták A gyermek felfedezése Az ősök és a kor A nevelés célja A módszer A nevelés tartalma Egyéni nevelés - köznevelés Tanulságok Jegyzetek Irodalom |
célközönség | általános |
Személyek, testületek | |
létrehozó/szerző | Szávai Nándor |
kiadó | Tankönyvkiadó |
Tér- és időbeli vonatkozás | |
kiadás/létrehozás helye | Budapest |
az eredeti tárgy földrajzi fekvése | Szendrő |
létrehozás dátuma | 1964-01-02 |
Jellemzők | |
hordozó | papír |
méret | 34,6 MB |
méret | 118 oldal |
formátum | |
Jogi információk | |
jogtulajdonos | Magánszemély |
hozzáférési jogok | Ingyenes hozzáférés |
Forrás, azonosítók | |
forrás | Szendrői Közművelődési Központ és Könyvtár |
leltári szám/regisztrációs szám | 2827 |