Tanári kézikönyv a gyorsírás tanításához (részlet)

szöveg

A gyorsírástanítás elsőrendű célja tágabb értelemben a munkaerőképzés, vagyis az, hogy az iskolából kikerülő gyorsíró képes legyen kielégíteni munkahelynek a gyorsírással kapcsolatos igényeit. De a gyorsírás nem csak kenyérkereseti eszköz lehet, hanem emellett a művelt ember számára megkönnyíti saját írásbeli munkáinak, feljegyzéseinek, fogalmazványainak rögzítését, és így az évek során felbecsülhetetlen időmegtakarítást tesz lehetővé.

Cím(ek), nyelv
nyelv magyar
Tárgy, tartalom, célközönség
tárgy Oktatási könyv
tartalomjegyzék
1. A gyorsírás tanítás célja
2. A gyorsírástanítás során megoldandó feladatok
3. A tanár és a tanuló
4. A taneszközök
5. Didaktikai alapelvek
6. Felkészülés a tanévre
7. Az óratípusok
8. Felkészülés az egyes órákra. Az óravázlat
9. A jelek és a jelölési módok tanítása
10. A rövidítések és a rövidítési módok tanítása
11. A beszédírás tanítása és a tehetséggondozás
12. Bevezetés a beszédírási rövidítésalkotásba
13. Sebességfokozás
14. A szabados írás és az írástechnika fejlesztése
15. Az olvasás gyakorlása
16. Az áttétel
17. A házi feladat
18. Adalékok a jegyzőkönyvvezetés tanításához
teljes tartalomjegyzék
célközönség kutatók, szakemberek
Személyek, testületek
létrehozó/szerző Dr. Kappa György
kiadó Tankönyvkiadó
Tér- és időbeli vonatkozás
kiadás/létrehozás helye Budapest
az eredeti tárgy földrajzi fekvése Szendrő
létrehozás dátuma 1990-01-01
Jellemzők
hordozó papír
méret 54,0 MB
méret 174. oldal
formátum pdf
Jogi információk
jogtulajdonos Magánszemély
hozzáférési jogok Ingyenes hozzáférés
Forrás, azonosítók
forrás Szendrői Közművelődési Központ és Könyvtár
azonosító ISBN 963 18 2656 2 9
leltári szám/regisztrációs szám K15/26601