Tanári kézikönyv a gyorsírás tanításához (részlet)
szöveg
A gyorsírástanítás elsőrendű célja tágabb értelemben a munkaerőképzés, vagyis az, hogy az iskolából kikerülő gyorsíró képes legyen kielégíteni munkahelynek a gyorsírással kapcsolatos igényeit. De a gyorsírás nem csak kenyérkereseti eszköz lehet, hanem emellett a művelt ember számára megkönnyíti saját írásbeli munkáinak, feljegyzéseinek, fogalmazványainak rögzítését, és így az évek során felbecsülhetetlen időmegtakarítást tesz lehetővé.
Cím(ek), nyelv | |
---|---|
nyelv | magyar |
Tárgy, tartalom, célközönség | |
tárgy | Oktatási könyv |
tartalomjegyzék | 1. A gyorsírás tanítás célja teljes tartalomjegyzék2. A gyorsírástanítás során megoldandó feladatok 3. A tanár és a tanuló 4. A taneszközök 5. Didaktikai alapelvek 6. Felkészülés a tanévre 7. Az óratípusok 8. Felkészülés az egyes órákra. Az óravázlat 9. A jelek és a jelölési módok tanítása 10. A rövidítések és a rövidítési módok tanítása 11. A beszédírás tanítása és a tehetséggondozás 12. Bevezetés a beszédírási rövidítésalkotásba 13. Sebességfokozás 14. A szabados írás és az írástechnika fejlesztése 15. Az olvasás gyakorlása 16. Az áttétel 17. A házi feladat 18. Adalékok a jegyzőkönyvvezetés tanításához |
célközönség | kutatók, szakemberek |
Személyek, testületek | |
létrehozó/szerző | Dr. Kappa György |
kiadó | Tankönyvkiadó |
Tér- és időbeli vonatkozás | |
kiadás/létrehozás helye | Budapest |
az eredeti tárgy földrajzi fekvése | Szendrő |
létrehozás dátuma | 1990-01-01 |
Jellemzők | |
hordozó | papír |
méret | 54,0 MB |
méret | 174. oldal |
formátum | |
Jogi információk | |
jogtulajdonos | Magánszemély |
hozzáférési jogok | Ingyenes hozzáférés |
Forrás, azonosítók | |
forrás | Szendrői Közművelődési Központ és Könyvtár |
azonosító | ISBN 963 18 2656 2 9 |
leltári szám/regisztrációs szám | K15/26601 |