"A játék szerepe a nevelésben Család - Játék - Iskola (konferencia kötet)"

szöveg

A könyv sokszínűen hívja fel az olvasók figyelmét arra, hogy a játéktevékenységek mennyire fontosak a mindennapi életben mind a gyermekek, mind a felnőttek számára. Kiemeli a gyermekek és a kamaszok játéktevékenységeit, a régi és mai szociális helyzetet, valamint rávilágít arra is, hogy pedagógusok, pszichológusok és az ebben a körben dolgozók hogyan látják a fiatalság és a szülők közötti nevelés menetét.

Cím(ek), nyelv
nyelv magyar
Tárgy, tartalom, célközönség
tárgy iskolai felmérések; idézetek; tanulmányok; oktató-nevelő munkák; szemléletmódok; szabadidő; gyermekjátékok; modernizálás; számítógépek; szenvedélybetegségek; oktatási formák; tehetséggondozás; pszichológiai vizsgálatok; továbbképzési programok; munkaterápiás kezelések; felnőtté válás; festmények; fényképek; sporttevékenységek; szórakozás; gyermekek; személyiség-fejlesztés; mozgásjátékok; tanulás; diákolimpiák; lakossági felmérések; társadalmi változások; egészséges életmód; egészségügyi vizsgálatok; grafikonok; kimutatások; televíziók; étkezési szokások; egészségügyi problémák; óvodások; terápiás kezelések; szerepjátékok; bábjátékok; játszóházak; világjátékok; kooperációk; oktatási programok; versenyképesség; társadalmi viszonyok; társadalmi különbségek; definíciók (meghatározások); munkahelyi művelődés; munkaköri kötelességek; kötelező népoktatás; oktatási színvonal; munkára nevelés; szellemi dolgok; irányelvek; lelki gyakorlatok; tanítás; szociálpolitika; kiállítások; kiváló dolgozók; szemléltető ábrák; történelem; szabadidős programok; ifjúságnevelés; kísérletek; kisérletes vizsgálatok; egészségvédelem; tanulmányi eredmények; média; kulturális élet; kutatások; együttműködések; társas kapcsolatok; korosztályok; öltözködés; környezeti hatások; szemléltető példák; célkitűzések; gyermeknevelés; humánus szempontok; részvételi feltételek; családi élet; szociális helyzet; iskolai élet; testi-lelki megpróbáltatások; pedagógiai munkák; ifjúsági egyesületek; jogszabályok; törvények; vallási nevelés; vallási összetétel; polgári egyesületek; vöröskeresztes mozgalmak; katonai kiképzések; közoktatás; minőségromlás; kötelezettségek; diákok; testnevelők; nevelési programok; ifjúvezetők; katonai szolgálatok; hadifogság; visszaemlékezések; elbeszélések; népszokások; kultúra; népi gyermekjátékok; csecsemőgondozás; csoportos foglalkozások; programtervezetek; napközis foglalkozások; szakdolgozatok; játékszabályok; tevékenységi körök; drámapedagógia; munkatapasztalatok; lelki problémák; munkasikerek; pedagógusképzés; meghívók;
tárgy A játék (vers); Család-Iskola-Játék (konferencia); Levente Egyesület (1921-1949) (katonai előképzési szervezet)
tartalomjegyzék
Előszó
Kosztolányi Dezső; A játék
Zrinszki László
A játék mint örömforrás és és ismeretszerzés
Andrásné Teleki Judit
A sport, mint a játék egy magasabb rendű formája
A sport biológiai és szocializációs jelentősége
A játék diagnosztikai és terápiás lehetőségei a pedagógiai munkában
Versengés és kooperáció az iskolában
Az alkotó munka jellege a budai Új iskolában
A mozgásos játékok szerepe a család és az iskola kapcsolatában
Média hatása a nevelésre
Öröm és félelem a játékban
A gyermek-és ifjúsági egyesületek nevelési feladati, lehetőségei, módszerei a két világháború között
Szakdolgozat bemutatók a játékkonferencián
Csordás Ildikó
Molnár Éva
Ormai Lászlóné
Meghívó
teljes tartalomjegyzék
Személyek, testületek
létrehozó/szerző Mészáros Ilona, dr. (1947-) (főiskolai tanár) (szerkesztő)
kiadó MPT Családpedagógiai Szakosztály (Eger; Budapest)
Tér- és időbeli vonatkozás
térbeli vonatkozás Eger (Heves);
az eredeti tárgy földrajzi fekvése Ózd (Borsod-Abaúj-Zemplén)
dátum 2008-01-01
időbeli vonatkozás 2008
Jellemzők
hordozó papír
méret 121 oldal; 13,7 x 20,5 cm
formátum pdf
Jogi információk
jogtulajdonos Ismeretlen (Kutatás alatt)
Forrás, azonosítók
forrás ÓMI Városi Könyvtár Helyismereti Gyűjtemény