Partnerség iskolán innen és túl Esettanulmány Ózd és térségéből
szöveg
A könyv bemutatja a rendszerváltás okozta gazdasági válsághelyzetet, a gyár és a bányák bezárását követő munkanélküliséget. Rámutat ezen problémák és a közoktatás fellendítésére tett kísérletekre, a volt ipari dolgozók átképzésére, valamint a romák és hártányos helyzetű emberek felzárkóztatására. Rövid említést tesz az Európai Unióhoz való csatlakozás lehetőségéről és az ezzel járó előnyökről.
Cím(ek), nyelv | |
---|---|
nyelv | magyar |
Tárgy, tartalom, célközönség | |
tárgy | Népjóléti Minisztérium (Magyarország); Magyar Soros Alapítvány (1984-2007) (Budapest); ÁMK Szabó Lőrinc Általános és Szakiskola (1993-2008) (Ózd); Ózdi Közoktatás Ellátási Társulás (1998-?) (Ózd); Királdi Bányaüzem (Királd); |
tárgy | decentralizáció; oktatási rendszerek; közigazgatás; közoktatás; oktatásfejlesztés; tartalomleírások; EU-konform; felzárkóztatási programok; cigányság; külföldi tanulmányutak; tájleírások; vaskohászat; rendszerváltás; vállalati felszámolások; lakosság; elvándorlások; cigányok; munkanélküliség; műveltségi színvonal; iskolák; etnikai összetételek; átszervezések; szakmai együttműködések; közoktatási törvények; együttműködési megállapodások; munkaközösségek; tanulmányi versenyek; fejlesztési tervek; oktatásfinanszírozás; anyagi támogatások; munkaköri kötelességek; alapítványi támogatások; utazási kedvezmények; Nemzeti Alaptanterv (NAT); oktatási intézmények; irányelvek; pedagógiai programok; célkitűzések; kulturális pályázatok; iskolai internethasználat; tehetséggondozás; egészségügyi felvilágosítás; bűnmegelőzések; szemléletváltás; uniós felkészülés; emberi erőforrások; bányabezárások; gyárbezárások; munkahelyteremtés; tapasztalatszerzések; szemléltető példák; feladattervek; gazdasági feltételek; részvételi feltételek; gazdasági nehézségek; előkészületek; nemzeti össztermék (GDP); ösztönzési rendszerek; átképzések; követelmények; pályaválasztási tanácsadás; munkatapasztalatok; iskolázatsági szint; munkanélküliek; felnőttképzési módszerek; szociális helyzet; újítási javaslatok; munkavállalások; tanulás; munkamegosztások; környezeti hatások; munkára nevelés; közösségfejlesztő módszerek; együttműködések; minőségfejlesztések; hátrányos helyzetűek; nevelési segélyek; munkaértékelések; szülők; gyermekek; tájékoztató gyűlések; továbbképzési programok; pályaválasztások; technikai színvonal; szakemberek; kutatások; teljesítőképesség; foglalkoztatási programok; munkalehetőségek; nyilatkozatok; munkaeredmények; szakmai konferenciák; munkaprogramok; válsághelyzetek; munkahelyteremtési programok; pályázatok; szakképzések; nemzetközi kapcsolatok; diákok; szakmunkások; üzemlátogatások; |
tartalomjegyzék | Előszó teljes tartalomjegyzékEgyüttműködés Ózd és kistérsége közoktatása érdekében A térségi, helyi együttműködés partnereinek bővülése, tapasztalatok Dél-Yorkshire-ből A térségi, helyi együttműködés tartalmi gazdagodása Felhasznált irodalom |
Személyek, testületek | |
létrehozó/szerző | Bodnár Mária (szerző-szerkesztő) |
kiadó | Országos Közoktatási Intézet (Budapest) |
Tér- és időbeli vonatkozás | |
kiadás/létrehozás helye | Budapest (Magyarország) |
térbeli vonatkozás | Sheffield (Anglia); Putnok (Borsod-Abaúj-Zemplén); Ózdi Kistérség (Észak-Magyarországi Régió); Ózd (Borsod-Abaúj-Zemplén); |
az eredeti tárgy földrajzi fekvése | Ózd (Borsod-Abaúj-Zemplén) |
dátum | 2002-01-01 |
időbeli vonatkozás | 2002 |
Jellemzők | |
hordozó | papír |
méret | 57 oldal; 16,5 x 24 cm |
formátum | |
Jogi információk | |
jogtulajdonos | Ismeretlen (Kutatás alatt) |
Forrás, azonosítók | |
forrás | ÓMI Városi Könyvtár Helyismereti Gyűjtemény |