Kapcsolat a szellemvilággal
Törvényei és céljai
Egy katolikus pap élményei
JOHANNES GREBER Johannes Greber 1874 május 2-án a Bernkastel körzetébe tartozó Wenigerathban született. 1900-ban, miután tanulmányait Trierben befejezte, pappá szentelték. Felkenetése után nem sokkal a Hunsrücki gyülekezetbe került. Az itt élő lakosság szegény volt. Szinte mindannyian kisparasztok voltak. Maga a föld is elég használhatatlan volt. Ezen emberek közül igen sokan szenvedtek tuberkolózisban, és nyomorúságukat még az is növelte, hogy szinte teljesen gondozás nélkül maradtak. A legközelebbi orvos 40 kilométerre lakott. Greber tisztelendő felismerte ezen emberek szenvedéseit és együttérzett velük. Rövid idő alatt egy önsegélyező rendszert sikerült kiépítenie. Fölvéve a kapcsolatot a környező városok kórházaival, egyházközsége számára ápolónők képzését szorgalmazta (gyorsított tanfolyam). A kiképzés után lehetőség nyílott arra, hogy a község betegei gondozást és ápolást kapjanak. Viszont az orvosi segítség szinte teljesen lehetetlen volt. Greber tisztelendő igen jól kiismerte magát a természetes gyógymódokban és alkalmazásukban. Az újonnan kiképzett nővérek készségesen segítettek embertársaikon. Ő maga is állandóan látogatta a betegeket. Kezet fogott a betegekkel, s annak megállapítására, hogy van-e lázuk, rátette kezét a homlokukra. Gyógyító erőről ekkor még nem volt tudomása. Mégis egy csendes imával kérte az Urat: "Gyógyítsd meg a betegeket. " A legnagyobb csodálkozására állapította meg, hogy az emberek jobb állapotnak örvendtek látogatása végén, mint az elején. Nem volt a napnak olyan órája, amely ne lett volna alkalmas számára a betegek látogatására. A neki adatott nagy feladatok egyikének tekintette a szükséget szenvedő betegekről való gondoskodást és bátorításukat. Pár év múlva az egykor úgy elterjedt tuberkolózis egyházközségéből teljesen eltűnt. Greber Johannes tisztelendő ily módon nagy segítséget jelentett községének és a környéken fekvő falvaknak. Szinte minden problémás helyzetben, még jogi kérdésben is hozzá fordultak, s ő mindig készségesen segített embertársai gondjainak megoldásában. Még az állatok: tehén vagy borjú betegségénél is őt hívták, s a gyógyulás az ő esetükben sem maradt el. Mindez egyértelműen arra utal, hogy felülről kapta az inspirációt. 1914-ben, amikor a harangok mozgósításra szólítottak fel, igen gondterhelt és nyugtalan volt. Azokban a pillanatokban látott egy víziót. Mint egy film pergett le előtte: éhező gyermekek ezrei. Egy kéz, melynek ujja a sok gyermekre mutetott és egy hang, mely azt mondta: "Ez a te munkád." E látomást csak évekkel később értette meg, amikor Németországban dühöngött az éhezés. Egyre kevesebb lett az élelmiszer még a mezőgazdasági településeken is. És hamarosan meglátta a valóságban is az éhező gyermekeket. Napról napra rosszabbodott a helyzet. Kereste a segítség módját, és arra az elhatározásra jutott, hogy az éhező gyermekeket Hollandiába kell küldeni. Ott nem volt éhinség. Következő lépésként tájékoztatta tervéről egyháza püspökét. A püspök a tervet kivihetetlennek tartotta és elutasította. Greber azonnal kilincselt tovább és a legközelebb eső város hivatalaiban próbált segítségre találni, eredmény nélkül. Utoljára az országos hatóságoknál kopogtatott, mindhiába. Azt mondták, tervei utópiák. Nagyon csalódottnak érezte magát az elutasítások miatt, de a harcot nem adta fel. Azonnal Hollandiába utazott, hogy erről a dologról az ott lévő különböző keresztény egyházakkal és egy rabbival beszéljen. E rabbi azonnal biztosította segítségéről, felekezeti hovatartozástól függetlenül. Megígérte, hogy 25 gyermeknek egyházközségében gondját viseli. Ezzel az első sikerrel tért vissza a két először meglátogatott evangélikus és katolikus papokhoz. Ahogy a katolikus pap meghallotta, hogy a rabbi 25 gyermeket felvesz, rögtön készségesnek mutatkozott 50 gyermek gondozására. Ezzel a második beleegyezéssel fordult aztán az evangélikus lelkészhez, ahol szintén 50 gyermekre kapott ígéretet. Megvolt a kezdeti siker. Greber boldogan tért vissza hazájába. A környező helységekből kikereste a legjobban rászoruló 125 gyermeket és Hollandiába szállította őket. Egyházi hovatartozás nem játszott szerepet a kiválasztásnál. Az érkező gyermekeket papok, lelkészek, rabbik valamint jövendőbeli gondozószüleik várták Hollandia különböző pályaudvarain. Az első gyermekszállítmány megérkezése után sok másik család is készségesnek mutatkozott újabb rászorulók fogadására. És ez így zajlott a továbbiakban megszakítás nélkül. Valamivel több mint két év alatt az emberiség e segítője sajátkezűleg több mint 14.700 éhező gyermeket segített Hollandiába. A háború után, 1918-ban ő még mindig embertársai megsegítésén fáradozott. Már a hárború befejezése előtt, másoknak példamutató módon, Segítő Szövetséget alapított. Minden szabadidejét erre a munkára fordította. 1923 késő nyarán egy idegen ember kereste fel őt a Szövetség irodájában. Egy magán-istentiszteletre szerette volna meghívni őt. A kezdeti habozás után hagyta magát rábeszélni és elment azért, hogy az egész dolgot, mint valami visszásságot leleplezze. Azonban az ott hallottak nem egyeztek semmiféle világi nézettel. Isten egy küldötte szólt hozzá, megmagyarázva Jézus valódi tanításait, és azoknak az idők folyamán az emberek által elkövetett hamisításait. Mindannak alátámasztására, hogy az ott elhangzottak a legnagyobb fontossággal bírnak, számtalan bizonyítékot kapott. Az Isten küldöttte által mondott minden szót azonnal gyorsírással rögzített a későbbi vizsgálat céljából. E kinyilatkoztatások hatására Greber kivált az egyházból és idejét a Szövetségnek szentelte. Négy év múlva kivándorolt Amerikába. Több imacsoportot alapított és ott is további bizonyítékokat kapott a korábbi kinyilatkoztatás helyességéről. Éveken keresztül tartott New Yorkban és szűkebb környezetében Teaneck, N. J.-ben gyógyító istentiszteleteket. Isten által megszámlálhatatlan csodálatos gyógyításnak lehetett eszköze. Vakok gyógyultak meg kézrátétel és imádság által. Ha mindezen gyógyulásokat lejegyeznénk, egy könyvet állíthatnánk össze belőle. Szabad idejében fogalmazta meg a : "Kapcsolat a szellemvilággal" című könyvét, ami azokat a kijelentéseket tartalmazza, amelyeket Isten küldötte tett. Később lefordította az Újszövetséget azon régi görög szövegek alapján, amelyeket a múzeumoktól kivételesen kölcsönöztek ki számára. Minden helytelen részre Isten küldöttei hívták fel a figyelmét, hogy azokat korrigálhassa. 1944 március 31-én, félórával a New Yorkban megtartott leghosszabb prédikációja után, teljesen váratlanul távozott ebből a Világból. Az ő földi missziójának célja az volt, hogy a tévelygő emberiségnek az igazság útját megmutassa, s ezzel Istenhez közelebb vigye őket.
Cím(ek), nyelv | |
---|---|
része | Bors-Honty művészeti könyvtár |
nyelv | magyar |
Tárgy, tartalom, célközönség | |
tárgy | Kapcsolat a szellemvilággal |
tárgy | Törvényei és céljai |
tárgy | Egy katolikus pap élményei |
tárgy | Johannes Greber |
tárgy | könyv |
tartalomjegyzék | 1. Bevezető teljes tartalomjegyzékSpiritizmus a nyilvánosság véleményének tükrében - Egyház - Biblia. A könyv indítéka és célja. - Megítélésének előfeltételei. ELSŐ RÉSZ SZEMÉLYES ÉLMÉNYEK A SZELLEMI KINYILATKOZTATÁS TERÜLETÉN 2. ELSŐ LÉPÉSEM A SZELLEMI VILÁGGAL VALÓ KAPCSOLAT MEGTEREMTÉSÉHEZ 3. Felkérés a szellemi kinyilatkoztatások vizsgálatára 4. Tétovázásom 5. Belegyezésem 6. Az első ülés 7. Egy meglepő kinyilatkoztatás 8. A DÖNTÉS 9. A bibliai szellemkapcsolatokról szóló tanítás 10. Vizsgáld meg! 11. Döntésem 12. AZ IGAZSÁG BIZONYÍTÁSA 13. Otthoni élmények 14. Séta a templomon keresztül egy médium kiséretében 15. Egy spiritiszta szerzetes 16. Bizonyosság az ügyemben tett előrejelzésről 17. Egy médium közleményei a vasúti kocsiban 18. Egy ismeretlen által küldött fontos irat 19. Amerikai élmények 20. Barátom halálának előrejelzése és bekövetkezése 21. Egyiptomi sírok 22. Az élmények értékelése MÁSODIK RÉSZ A SZELLEMEK ÉS AZ ANYAGI TEREMTMÉNYEK KAPCSOLATÁNAK TÖRVÉNYEI 23. AZ ÓDERŐ (ÉLETERŐ) TÖRVÉNYE 24. Isten egész teremtésében ható törvényszerűségek 25. Az ód, mint szellemi életerő 26. Az anyag, mint összesűrűsödött ód 27. Az élőlények növekedése 28. Az égitestek ódkisugárzása 29. Az ód sűrűsödési folyamata 30. Az ód erősítése és gyengítése 31. Az ód gyógyító ereje 32. Az ód - aura 33. Az ódrezgés 34. Az ód, mint a testi érzékelés hordozója 35. Az ód szaga 36. Az ód a sors tükre 37. Az emberek életútja 38. Ód és tisztánlátás 39. Az ód színe 40. Az ód testformáló ereje 41. Az ódáradat, mint erőáram 42. Láthatatlan táplálékfelvétel (ódtáplálás) 43. A szellemkapcsolatokhoz szükséges ódforrás 44. Az ód felhasználásának fajtái a szellemkapcsolatoknál 45. Isten, mint az összes óderő forrása 46. AZ ÓDERŐ BIBLIAI FELHASZNÁLÁSA A SZELLEMI ÉRINTKEZÉSBEN 47. Az ód, mint láng és felhő 48. Az ód erőáramlása a Sínai hegyen 49. Ódfelhő az Újszövetségben 50. Az Ószövetség állatáldozatai, mint Isten kinyilatkozásának ódforrásai 51. A kinyilatkoztatás sátra az ódelőkészítés fényében 52. Az áldozatok fajtái 53. A MÉDIUMOK 54. Általános 55. Asztalmédiumok 56. Irómédiumok 57. Planchettamédiumok 58. A főpap mellvértje 59. Beszélőmédiumok 60. Apportmédiumok 61. Materializációs médiumok 62. Fizikai médiumok 63. Tisztánlátás, tisztánhallás és tisztánérzékelés 64. A MÉDIUMOK KÉPZÉSE 65. A mediális képzés célja 66. Az ód oldása és tisztítása 67. A médium saját szellemének elválása a testétől 68. A "spiritiszta ülés" 69. Spiritiszta egyházak 70. Spiritiszta magán Istentisztelet 71. Mely esetekben káros a spiritizmus? 72. MÉDIUMOK ÉS MÉDIUMISKOLÁK A BIBLIÁBAN 73. Általános 74. Igaz és hamis próféták 75. Ábrahám és Mózes, mint médium 76. Sámuel médiumiskolája 77. A médiumokra leselkedő veszélyek az Ószövetségben 78. Médiumképzés az ókorban 79. Az első keresztények médiumai 80. Pál apostol a szellemi találkozásról és médiumokról 81. ISTEN MEGKÉRDEZÉSE A SZENTÍRÁS JELENTÉSEI SZERINT 82. Isten népe Isten megkérdezését állandóan gyakorolta 83. Isten megkérdezése Mózes, Józsua és Dávid idejében 84. Isten válaszai 85. A HOLTAK MEGKÉRDEZÉSÉNEK BIBLIAI ÉRTELMEZÉSE 86. A "halál" és "halottak" fogalmak jelentése a Bibliában 87. Bálványimádás a holtak megkérdezése 88. Saul és az endori halottidéző nő HARMADIK RÉSZ SZELLEMI KAPCSOLAT AZ APOSTOLOK UTÁNI IDŐSZAKBAN ÉS A MAI IDŐKBEN 89. Előzetes megjegyzés 90. SZELLEMI TALÁLKOZÁSOK AZ APOSTOLOK UTÁNI IDŐBEN 91. Démonok megnyilatkozásai a pogányok bálványimádása közben 92. Beszélő bálványképek 93. Isten szellemeinek hatása 94. A keresztény médiumok transzállapota 95. A szellemek megkülönböztetése 96. Az akkori médiumok tisztánlátása és tisztánhallása 97. Az akkori médiumok kiképzése 98. A későbbi "Egyház" megtiltja a szellemi kapcsolatot 99. A SZELLEMEK HATÁSA EGY EVANGÉLIKUS ÉS EGY KATOLIKUS PAP ÉLETÉBEN A 19. SZÁZADBAN 100. Blumhardt evangélikus pap élményei 101. Vianey katolikus pap élményei 102. A SPIRITIZMUS A MAI TUDOMÁNY FÉNYÉBEN 103. Előzetes megjegyzések 104. Kluski médium Varsóból 105. A Kluski médiumnál előforduló jelenségek 106. A tények magyarázata 107. Mirabelli médium Brazíliából 108. Mirabelli mint beszéd- és írómédium 109. Mirabelli mint fizikai médium 110. Mirabelli mint materializációs médium 111. A jelenségek magyarázata 112. Tisztánlátás egy halottas ágynál 113. A tisztánlátás különleges esetei és magyarázatuk NEGYEDIK RÉSZ A JÓ SZELLEMVILÁG KINYILATKOZTATÁSAI VALLÁSI KÉRDÉSEKRŐL 114. Előszó 115. ISTEN 116. Isten személyisége 117. Isten jelenléte egyidejűleg mindenütt 118. Isten tudásáról 119. A vallások tévedései Istenről 120. ISTEN TEREMTMÉNYEI ÉS SORSUK 121. A szellemi teremtés 122. A teremtett szellemek egysége 123. A szellemvilág egy részének bukása 124. Az elbukottak büntetése 125. A Paradicsom, mint szellemi szféra 126. A szellemek próbája a Paradicsomban 127. Döntésük és annak következményei 128. ISTEN MEGVÁLTÁSI TERVE 129. Az elbukott szellemek felemelkedésére szolgáló javító szférák 130. A Biblia meghamisított teremtéstörténete 131. Az igazság az első emberpár teremtéséről 132. Az emberi faj szaporodása 133. A megváltás után létrehozott javítási szférák 134. A bukott szellemvilág kiszabadítása egy Megváltó által 135. KRISZTUS ÉLETE ÉS MUNKÁSSÁGA 136. A Krisztus-kérdés szerepe életemben 137. Krisztus, mint az első emberi faj vezetője 138. Krisztus, mint az özönvíz utáni emberiség vezetője 139. Izráel, mint az Istenhit hordozója 140. Jézus emberi születése 141. Jézus anyja 142. Jézus testvérei 143. Jézus gyermekkora 144. Jézus emberi gyengeségei 145. Jézus először ismeri fel Istenfiúságát 146. Jézus próbája a sivatagban 147. Jézus feladata 148. Krisztus nem Isten, hanem Isten küldötte 149. Krisztus megítélése környezete szemében 150. Kriszus összeköttetése a szellemvilággal 151. Isten korábbi küldöttei és a szellemvilág 152. Krisztus szenvedésének jelentősége a megváltásban 153. Krisztus szenvedésének utolsó órái 154. Jézus anyja nem volt jelen a keresztrefeszítésnél 155. A halottak nem jöttek ki sírjaikból a pénteki megfeszítéskor 156. Krisztus alászállása a poklokra és győzelme 157. A megváltottak visszavezető útja Istenhez 158. KRISZTUS TANÍTÁSA ÉS A MAI KERESZTÉNYSÉG 159. Isten szellemvilága, mint az igazság forrása 160. A mai kereszténység már nem rendelkezik ezzel a forrással 161. Ennek következményei a tévedések 162. Nem létezik a pápai tévedhetetlenség, mint az igazság forrása 163. Nem létezik három személyiségű Isten 164. Hamisítások a Bibliában 165. Minden visszatér újból Istenhez 166. Nincs örök pokol 167. Az emberi szellem eredete és az eredendő bűn 168. A bűn fogalma 169. A holtak feltámadása nem a testek feltámadását jelenti 170. A keresztelés jelentősége 171. A Szellem leszállása (bérmálás) 172. Az oltáriszentség jelentősége 173. Bűnbánat - gyónás - feloldozás 174. Bűnbánati gyakorlatok - nőtlenség 175. Szegénység - a szüzesség, mint cölibátus - a feljebbvalók iránti engedelmesség, mint a tökéletesség ideája 176. Búcsú - szentek - szentek tisztelete 177. A betegkenet jelentősége (utolsó kenet) 178. Az első, és a mai kereszténység papsága 179. ZÁRSZÓ A szokás hatalma - A megszokás, mint az igazság legnagyobb ellensége - Az igazság saját megtapasztalása - Az ok-okozat törvénye, mint a spiritizmus vizsgálatának alapja |
Személyek, testületek | |
létrehozó/szerző | Johannes Greber |
kiadó | Greber Kör |
Tér- és időbeli vonatkozás | |
kiadás/létrehozás helye | Pécs |
térbeli vonatkozás | Pécs |
az eredeti tárgy földrajzi fekvése | Kaposvár |
dátum | 1991-01-01 |
időbeli vonatkozás | 1991 |
Jellemzők | |
hordozó | papír |
méret | 430 p |
formátum | jpeg |
Jogi információk | |
jogtulajdonos | Együd Árpád Kulturális Központ |
hozzáférési jogok | Kutatási engedéllyel hozzáférhető |
Forrás, azonosítók | |
forrás | http://egyud.kaposvar.hu/ |
leltári szám/regisztrációs szám | BHMK.0177 |