Olvasás és értelem (részlet)

szöveg

Az olvasás rangjáért az irodalomtudomány is felelős. Az elmúlt években egyre inkább a mű került az irodalmi kutatás középpontjába; legdinamikusabban azok az irányzatok fejlődnek, amelyek a mű elemzését, értelmezését tekintik elsődleges feladatuknak, tehát azok, amelyek közvetlenül hasznára lehetnek a műolvasást tanító iskolának, a művet értelmező kritikának, végső soron az olvasónak. Miklós Pál az irodalomkutatás mai irányzataival foglalkozik; rendszerezi a költői mű megközelítésének módszereit, és - részben az információelmélet eszközeinek felhasználásával - a művészi alkotás értelmezésének lehetőségeit és korlátait vizsgálja. Műelemzésiben gyakorlati példát ad arra, hogyan lehet figyelmes olvasással, "szoros olvasással" eljutni egy mű mondanivalójának, belső struktúrájának, tehát szépségének megértéséig. A tanulmánykötet elméleti és gyakorlati segítséget nyújthat azoknak, akik az olvasás tanításával hivatásszerűen foglalkoznak: tanároknak, népművelőknek. De rajtuk kívül számot tarthat mindenkinek az érdeklődésére, aki világos és áttekinthető képet akar kapni a modern irodalomkutatás problémáiról, a művészi kommunikáció kérdésköréről, a sokat emlegetett strukturalizmusról.

Cím(ek), nyelv
nyelv magyar
Tárgy, tartalom, célközönség
tárgy Irodalom
tárgy Befogadás
tárgy olvasás
tartalomjegyzék
Tömegkultúra és olvasás
A modern irodalomtudomány és az olvasás
Az olvasás elméletéhez
Olvasás a gyakorlatban
teljes tartalomjegyzék
célközönség általános
Személyek, testületek
létrehozó/szerző Miklós Pál
kiadó Szépirodalmi Könyvkiadó
Tér- és időbeli vonatkozás
kiadás/létrehozás helye Budapest
az eredeti tárgy földrajzi fekvése Szendrő
hivatalos kibocsátás 1971-01-01
Jellemzők
hordozó papír
méret 69 MB
méret 244 oldal
formátum pdf
Jogi információk
jogtulajdonos Magánszemély
hozzáférési jogok Ingyenes hozzáférés
Forrás, azonosítók
forrás Szendrői Közművelődési Központ és Könyvtár
leltári szám/regisztrációs szám 2800 800 M 66