Tornyai János Múzeum Régészeti Fotótár

0136.

szöveg

A XXXI. vásárhelyi őszi tárlat elé Hódmezővásárhely 1944. október 8-án szabadult fel, ezzel egyike az első felszabadult magyar városoknak. A művészet és a társadalom kapcsolata azonban sokkal mélyebben és jelentősebben, a művek szellemében, etikáiban, tartalmában jutott kifejezésre. A tárlat kezdeményezői Galyasi Miklós, Kurucz D. István, Szabó Iván, Almási Gyula előtt sajátos karakterű határozott arcélű kiállítás életre hívása lebegett megvalósulandó célként. Országosan ismert és számon tartott műhely többek szerint iskola alakult ki, ötvöződött egybe a vásárhelyi őszi tárlat tengelyébe. Az etikai magatartásbeli alapok az idők folyamán nem változtak, a tárlat művészeti életünkben betöltött szerepe, megítélése azonban igen. Az utóbbi évtizedben az új realizmus központjaként vállal fontos küldetést. Amint a kiállítók egyre inkább szellemi közösséggé kovácsolódtak, tehát a kiállítás arcélének kialakulásával párhuzamosan változott a tárlat résztvevőinek köre is. A műhely jellemzőinek egyik legfontosabb része, meghatározója a magyar festészet realista hagyományának közelebbről, az alföldi realisták örökségének vállalása. Ebből következik művészi magatartásuk, etikájuk, melyben a humánum, a tájszeretet, a szűkebb-tágabb környezethez való kötődés egyaránt meghatározóak. Vásárhely mai, több szólamú művészetünkben egy hang.

Cím(ek), nyelv
nyelv magyar
Tárgy, tartalom, célközönség
tárgy Képzőművészet
tárgy Sajtóanyagok
tárgy Őszi Tárlat
Személyek, testületek
kiadó Csongrád Megyei Hírlap
Tér- és időbeli vonatkozás
térbeli vonatkozás Dél-Alföld, Csongrád megye
térbeli vonatkozás Hódmezővásárhely
az eredeti tárgy földrajzi fekvése Hódmezővásárhely
létrehozás dátuma 1984-10-03
időbeli vonatkozás 1984.
Jellemzők
hordozó papír
formátum pdf
Jogi információk
jogtulajdonos Tornyai János Múzeum
hozzáférési jogok Ingyenes hozzáférés
Forrás, azonosítók
forrás Tornyai János Múzeum
leltári szám/regisztrációs szám 0136.