Társadalmi-politikai nevelés középiskolás korban (részlet)
szöveg
A középiskolás korban folytatott társadalmi-politikai nevelés a szocialista neveléstudomány egyik állandó érvényű problémája. A szerző a kollégiumi közösségben végzett természetes kísérlet módszerével vizsgálja a kérdést: milyen az a közvélemény, amely az adott időben a közösség feladat és tevékenységrendszeréből, szerkezetéből, önkormányzatának szintjéből mintegy absztrakt szabályozó mechanizmusaként kialakult és működik, s állandó kölcsönhatásban a közösséggel - befolyásolja azt.
Cím(ek), nyelv | |
---|---|
nyelv | magyar |
Tárgy, tartalom, célközönség | |
tárgy | papír alapú könyv |
tárgy | Politika nevelés |
tárgy | Szocialista nevelés |
tartalomjegyzék | Bevezetés teljes tartalomjegyzékI. fejezet: A társadalmi-politikai nevelés és a közvélemény II. fejezet: A világnézeti, politikai, erkölcsi, közvélemény állapotának vizsgálata III. fejezet: Az eszmei-politikai közvélemény formálása és fejlesztése IV. fejezet: Néhány pedagógiai következtetés és tanulság V. fejezet: A közvélemény fejlesztésének terve, vizsgálatának módszerei Függelék A kísérletben részt vett közösségek tanulmányi eredményeinek grafikus ábrázolása Irodalom Tájékoztató bibliográfia a bentlakásos nevelés hazai és külföldi irodalmából Válogatás a pedagógiai kutatás módszertani irodalmából |
célközönség | általános |
Személyek, testületek | |
létrehozó/szerző | Daróczy Sándor |
kiadó | Akadémiai Kiadó |
Tér- és időbeli vonatkozás | |
kiadás/létrehozás helye | Budapest |
az eredeti tárgy földrajzi fekvése | Szendrő |
hivatalos kibocsátás | 1973-01-01 |
Jellemzők | |
hordozó | papír |
méret | 80,5 MB |
méret | 420 oldal |
formátum | |
Jogi információk | |
jogtulajdonos | Magánszemély |
hozzáférési jogok | Ingyenes hozzáférés |
Forrás, azonosítók | |
forrás | Szendrői Közművelődési Központ és Könyvtár |
forrás | Oktatástörténeti gyűjtemény |