Társadalmi-politikai nevelés középiskolás korban (részlet)

szöveg

A középiskolás korban folytatott társadalmi-politikai nevelés a szocialista neveléstudomány egyik állandó érvényű problémája. A szerző a kollégiumi közösségben végzett természetes kísérlet módszerével vizsgálja a kérdést: milyen az a közvélemény, amely az adott időben a közösség feladat és tevékenységrendszeréből, szerkezetéből, önkormányzatának szintjéből mintegy absztrakt szabályozó mechanizmusaként kialakult és működik, s állandó kölcsönhatásban a közösséggel - befolyásolja azt.

Cím(ek), nyelv
nyelv magyar
Tárgy, tartalom, célközönség
tárgy papír alapú könyv
tárgy Politika nevelés
tárgy Szocialista nevelés
tartalomjegyzék
Bevezetés
I. fejezet: A társadalmi-politikai nevelés és a közvélemény
II. fejezet: A világnézeti, politikai, erkölcsi, közvélemény állapotának vizsgálata
III. fejezet: Az eszmei-politikai közvélemény formálása és fejlesztése
IV. fejezet: Néhány pedagógiai következtetés és tanulság
V. fejezet: A közvélemény fejlesztésének terve, vizsgálatának módszerei
Függelék
A kísérletben részt vett közösségek tanulmányi eredményeinek grafikus ábrázolása
Irodalom
Tájékoztató bibliográfia a bentlakásos nevelés hazai és külföldi irodalmából
Válogatás a pedagógiai kutatás módszertani irodalmából
teljes tartalomjegyzék
célközönség általános
Személyek, testületek
létrehozó/szerző Daróczy Sándor
kiadó Akadémiai Kiadó
Tér- és időbeli vonatkozás
kiadás/létrehozás helye Budapest
az eredeti tárgy földrajzi fekvése Szendrő
hivatalos kibocsátás 1973-01-01
Jellemzők
hordozó papír
méret 80,5 MB
méret 420 oldal
formátum pdf
Jogi információk
jogtulajdonos Magánszemély
hozzáférési jogok Ingyenes hozzáférés
Forrás, azonosítók
forrás Szendrői Közművelődési Központ és Könyvtár
forrás Oktatástörténeti gyűjtemény