Tárlatvezetés a Halálos természet című kiállításon
Czene Márta és Moizer Zsuzsa képzőművészek vezetik végig a látogatókat csütörtökön 18 órától az újonnan megnyílt Halálos természet című kiállításon.
A kiállítás műveinek legnagyobb közös nevezője az ember szó fogalma, pontosabban az emberi egzisztenciáról alkotott képünk átalakulása a huszadik században. A folyamatot az optika és az ismeretelmélet egymástól egyáltalán nem független fejlődése is markánsan befolyásolta. Az optika azonban itt és most nem pusztán a fénytant, hanem mindazt a technikai és konceptuális apparátust jelenti, amely a 21. század elején – a Helyszínelőktől a Dexteren át a Hazudj, ha tudsz című televíziós sorozatig – megrajzolja az emberi test és az abban lakozó emberi szellem képét. Az ismeretelmélet kapcsán érdemes kiemelni azt a diskurzust, amely Michel Foucault-tól Katherine Haylesig ívelően az ember és a humanitás fogalmát próbálta adaptálni az orvostudomány, a biológia, az informatika és a kibernetika új eredményeihez. Manapság ezt a diskurzust poszthumanistának is szokták nevezni, mert a humanizmustól eltérően már nem annyira az ember és az emberi természet (biológiai és pszichológiai értelemben vett) lényegével foglalkozik, mint inkább a határokkal és az átmenetekkel, a köztes dimenziókkal és a hibrid jelenségekkel.
Cím(ek), nyelv | |
---|---|
kapcsolat | Körkörös romok, 2013 |
kapcsolat | Körkörös romok katalógus |
Tárgy, tartalom, célközönség | |
tárgy | tárlatvezetés |
Személyek, testületek | |
közreműködő | Moizer Zsuzsa, képzőművész, Czene Márta, képzőművész |
Tér- és időbeli vonatkozás | |
az eredeti tárgy földrajzi fekvése | Debrecen |
dátum | 2013-11-21 |
Jogi információk | |
jogtulajdonos | MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központ |
Forrás, azonosítók | |
forrás | MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központ |