Meinl Gyula Rt. Special Pralinés, zacskó

kép

Csomagolóanyag, zacskó, papír, fekete nyomat. (Superior pergamin és cellulóz papírból készült tárgycsoport tagja) "Meinl Special Pralinés" fekete feliratos tasak, díszes keretben báli ruhás női árnyékalak ábrázolásával, hátoldalon a jellegzetes Meinl (vitorláshajó) embléma fekete nyomata látható. Adatok a leltárkönyv és a tárgy felirata alapján. A Meinl Gyula Kávébehozatali rt.-t 1862-ben alapították és kb. félszázad alatt a monarchia legjelentősebb kávéüzlete lett. Több mint száz fióktelepe volt és körülbelül 200 vidéki lerakata. A cégnek kávépörköldéjén kívül füge- és maláta-kávégyára, biscuit-sütödéje és gyümölcsíz-gyára volt. A kakaó- és csokoládégyára is jelentős volt. A cég Londonban és az összes gyarmatárucikkek piacán fióktelepet létesített, hogy így közvetlen behozatalát megkönnyítse. Hazánkban 1910-ben a budapesti IX. kerületi Dandár utcában nyílt meg a cég első kávépörkölő üzeme. A nagy középponti üzem (Dandár-utca 15.) az akkori legmodernebb követelményeknek felelt meg. 1920-ban az István út 23-35. sz. alatt, majd 1939-42 között a Budafoki úton épült fel a korszerű, 250-300 főt foglalkoztató gyártelepe. Forrás: Pesti Napló, 1914-05-03/104.szám 24.o.; Varga Judit:"Nincs nap Meinl-kávé nélkül. Egy üzletlánc történetéből" História 1999/8.szám 33.o.; www.meinlcoffee.com/hu/toertenet/

Cím(ek), nyelv
nyelv magyar
Tárgy, tartalom, célközönség
tárgy papírzacskó
tárgy csomagolás
tárgy élelmiszeripar
tárgy édesipar
tárgy kereskedelemtörténet
Személyek, testületek
kiadó -
Tér- és időbeli vonatkozás
kiadás/létrehozás helye -
térbeli vonatkozás Magyarország
térbeli vonatkozás Budapest
az eredeti tárgy földrajzi fekvése Budapest
időbeli vonatkozás 1930 körül
időbeli vonatkozás -
Jellemzők
hordozó papír
méret 17 x 9 cm
kép színe színes
formátum jpeg
Jogi információk
jogtulajdonos MKVM
hozzáférési jogok Kutatási engedéllyel hozzáférhető
Forrás, azonosítók
forrás MKVM
leltári szám/regisztrációs szám KD_1974_227_1_8
leltári szám/regisztrációs szám Csomagolóanyag_Meinl_Gyula_Rt_1948_előtti_és_utáni