Találkozás
A Találkozásban a rendező megháromszorozta a szereplőket, „hogy a történet különböző szegmenseire fókuszálhassunk. Noha a három pár ugyanazt a történetet adja elő, a saját személyiségükön átszűrt aspektusoknak köszönhetően – mivel egy térben, szimultán látjuk őket – feltárulnak a dráma valódi mélységvonzatai.” Miközben a Mária és a Fiatalember közötti találkozásban egyre inkább kirajzolódik a múlt, az apa története, amely választ ad mindkettejük jelenére, beavatást nyerünk sorsokba, életekbe, a történelmi emlékezetbe, átszőve a mesélésre és a megértés lehetetlenségére való reflexióval. A három színészpár játékát élő zene gazdagítja, amely nem pusztán aláfestő szerepet tölt be, hanem az előadás szövetének alapvető részét képezve – Arvo Pärt Passiójának zenei dramaturgiája alapján – maga is folyamatában születik meg és áll össze egy zeneművé. A Találkozás az előadók fizikai jelenlétét a szavak, a beszéd szemszögéből kiindulva vizsgálja, azonban játékukat alapjaiban határozza meg a mozgás, a koreográfia. Szöveget hallunk és testeket nézünk: a színészi munka komplexitása, szó és mozdulat egysége, a játékosok, a játék fizikalitása és sajátos, összetett kommunikációja határozza meg Gergye Krisztián rendezését.
Cím(ek), nyelv | |
---|---|
nyelv | magyar |
Tárgy, tartalom, célközönség | |
tárgy | Bemutató, előadásrészlet |
Személyek, testületek | |
létrehozó/szerző | Nádas Péter |
Tér- és időbeli vonatkozás | |
térbeli vonatkozás | Bárka színház, Stúdió |
dátum | 2009-12-01 |
időbeli vonatkozás | 2009.december 1. |
Jellemzők | |
formátum | mp4 |
Jogi információk | |
jogtulajdonos | Szinhaz.tv |
hozzáférési jogok | Ingyenes hozzáférés |