Filmkultúra 1972/2. szám
szöveg
minősített tartalom
Filmművészeti és tudományos folyóirat.
A film art and scientific periodical magazine.
Cím(ek), nyelv | |
---|---|
nyelv | magyar |
Tárgy, tartalom, célközönség | |
tárgy | filmművészeti folyóirat |
tárgy | tudományos folyóirat |
tartalomjegyzék | - Cselekvésre várva. Beszélgetés Simó Sándorral (Zs.I.) teljes tartalomjegyzék- Személyazonosság nélkül. Simó Sándor: A legszebb férfikor - A fanatizmus rítusai. Az Égi bárány-tól a Még kér a nép-ig - Hankiss Elemér: A Jancsó-filmek motívumrendszere - Allegória, melodrámában elbeszélve. Pollack: A lovakat lelövik, ugye? - Keszi Imre: Az emlékezet tárgyiassága; Losey: A közvetítő - Közhelyek a halál "rejtelmeiröl". Devaux: Egy este, egy vonat - "Szakítanunk kell az irodalomcentrikus szemlélettel". Jerzy Kawalerowicz Budapesten (Nádasy László) - Honfy Pál. Válaszúton a filmoktatás? Pedagógusok kerekasztala - Filmátvételünk struktúrája. Peregi Gyula nyilatkozata - A kínai film kezdetei és mai erőfeszítései - A Marx-fivérek: a burleszk klasszikusai - A "lebontás" filmművészete - Az olasz filmgyártás iránykeresése - Mihail Romm utolsó interjúja - Csoóri Sándor, Kósa Ferenc: Nincs idő (irodalmi forgatókönyv) Contents: - Waiting for action. A conversation with Sándor Simó - Miklós Almási: Lacking an identity Sándor Simó: In prime of life - Miklós Szabó: The rites of fanaticism. From Agnus Dei to Red Psalm - Elemér Hankiss: The system of symbols of Jancsó films - Miklós Vajda: An allegory told through amelodrama - Pollack: They shoot the horses,don't they? - Imre Keszi: The objectivity of memory - Losey: The Go-between - Tamás Ungváry: Commonplaces on the mysteries of death - Delvaux: Une soir, un train - László Nádasy: We must change our literature centred attitude" Jerzy Kawalerowicz in Budapest - Pál Honffy: Is film as a school-subject at the cross-roads? A round-table of teachers - The structure of film imports. A statement made by Gyula Peregi - The beginnings and presont effor-ts of the Chinese film - The Marx Brothers, the classics of farce - The film-art of "demolition" - In what dirsction will ltalian film-making develop? - Mihail Romm's last interview - Sándor Csoóri, Ferenc Kósa: There is no time (a literary film- script) |
Személyek, testületek | |
létrehozó/szerző |
Bíró Yvette, szerkesztő B. Nagy László Garai Erzsi Hegedűs Zoltán Illés György Kovács András Köllő Miklós Makk Károly Papp Sándor Sallay Gergely, olvasószerkesztő Sebestyén Lajos, képszerkesztő Sára Sándor |
kiadó | Magyar Filmtudományi Intézet és a Filmarchívum |
közreműködő |
Almási Miklós Csoóri Sándor Hankiss Elemér Honffy Pál Kawalerowicz Jerzy Keszi Imre Kósa Ferenc Nádasy László Peregi Gyula Simó Sándor Szabó Miklós Ungvári Tamás Vajda Miklós |
Tér- és időbeli vonatkozás | |
kiadás/létrehozás helye | Budapest |
térbeli vonatkozás | Magyarország, Budapest |
az eredeti tárgy földrajzi fekvése | Magyarország, Budapest |
létrehozás dátuma | 1972-03-01 |
időbeli vonatkozás | 1972. március - április |
Jellemzők | |
hordozó | papír |
méret | 105 p. |
formátum | |
Jogi információk | |
jogtulajdonos | Nemzeti Filmintézet – Filmarchívum |
hozzáférési jogok | Fizetős hozzáférés |
Forrás, azonosítók | |
forrás | Nemzeti Filmintézet – Filmarchívum |