Filmkultúra 1969/3. szám
szöveg
minősített tartalom
Filmművészeti és tudományos folyóirat.
A film art and scientific periodical magazine.
Cím(ek), nyelv | |
---|---|
nyelv | magyar |
Tárgy, tartalom, célközönség | |
tárgy | filmművészeti folyóirat |
tárgy | tudományos folyóirat |
tartalomjegyzék | - A líra és az irónia jegyében. Szabó István beszélgetése Máriássy Félixszel teljes tartalomjegyzék- Földes Anna: Morális krimi? Tiltott terület - Fogarassy Miklós: A rendező leltárt készít. Minden eladó - Görgey Gábor: A rajzfilm "boldog madárnyelve" Jegyzetek a magyar animációs filmről - Márkus György: A bizonyosság relációi. Nagyítás - Eörsi István: A kötéltánc dicsérete. Jiri Menzel három filmje - Gertler Viktor - Győrffy Miklós: A nyugatnémet új film - Kilenc arckép - Bíró Yvette: Cannes-i "eszme-barikádokon" - Sallay Gergely: Egy műfaj jövője. Krakkó 1969 - Van-e megoldás a fesztiválok válságára? A luganói FIPRESCI-kollokvium - Keszi Imre: Mit is jelent a bartóki modell? Hozzászólás a tipológia-vitához - Kenedi János: Szociológiai filmcsoportot - Még egyszer a filmátvételről - Magyar filmek a cannes-i mérlegen - A filmszimbólumok korszerűsége - A cinema direct behatolása a jálékfilmbe - Roger Martin du Gard két levele - Shirley Clarke vallató kamerája - Federico Fellini-Bemardino Zapponi: Rendkívüli történetek. Toby Dammil (Forgatókönyv) Contents: - Lyricism and Irony: István Szabo talks to Félix Máriássy - Anna Földes: A monal crime-film? Forbidden ground - Miklós Fogarassy: A director prepares an inventory. Everything is for sale - Gábor Görgey: The "happy fairy-tale idiom" of the animated Cartoon- Notes on the Hungarian animated film - György Márkus: CerLitude in context- Blow-up - In praise of tight-rope walking- Three films by Jiri Menzel - Viktor Gertler - Miklós Györffy: The new film in West Germany - Nine portraits - Yvette Bíró: Barricades of ideas" at Cannes - Gergely Sallay: The future of a genre- Cracow 1969 - Is there a solution for the crisis of film-festivals?- The FIPRESCI Colloquium at Lugano - Imre Keszi:What exactly does the Bartók model mean? - For a sociological film-group! - János Kenedi: Imported films- a rejoinder - Hungarian films in Cannes - The up to dateness of symbols in the film - The effects of the cinema direct on the story film - Two letters by Roger Marlin du Gard - Shirley Clarke's candid camera - Federico Fellini's Toby Dammit (film-script) |
Személyek, testületek | |
létrehozó/szerző |
Bíró Yvette, szerkesztő Garai Erzsi Gaál István Hegedűs Zoltán Illés György Kovács András Papp Sándor Sallay Gergely, olvasószerkesztő Sebestyén Lajos, képszerkesztő Ujhelyi Szilárd |
kiadó | Magyar Filmtudományi Intézet és a Filmarchívum |
közreműködő |
Eörsi István Fogarassy Miklós Földes Anna Győrffy Miklós Görgey Gábor Kenedi János Keszi Imre Máriássy Félix Márkus György Sallay Gergely Szabó István |
Tér- és időbeli vonatkozás | |
kiadás/létrehozás helye | Magyarország, Budapest |
térbeli vonatkozás | Magyarország, Budapest |
az eredeti tárgy földrajzi fekvése | Magyarország, Budapest |
létrehozás dátuma | 1969-05-01 |
időbeli vonatkozás | 1969. május - június |
Jellemzők | |
hordozó | papír |
méret | 123 p. |
formátum | |
Jogi információk | |
jogtulajdonos | Nemzeti Filmintézet – Filmarchívum |
hozzáférési jogok | Fizetős hozzáférés |
Forrás, azonosítók | |
forrás | Nemzeti Filmintézet – Filmarchívum |