Egy elsüllyedőben lévő műveltség
Viktor Szlavkin Karikák (Cerceau) című színműve a Katona József Kamrájában Nyolc szeretetreméltó színész egy szeretetreméltó orosz drámát játszik a Katona József Kamrájában. Heten vannak csak a színpadon, nyolcan a színlapon. A nyolcadik az előadást rendező Lukáts Andor, aki a magyar színészek közül a legoroszabb színész. A kaposvári erős színházi közösségben a magány szakelőadója volt. Komor erkölcsi megátalkodottsággal nem mórikálta a proletárt, nem kacéran volt színházi keményarcú, nem is csillogó kabinetalakításként szólózott proletárként, nem plakátosította agitációs színpadra a munkásosztályt. A társadalmilag kizsaroltak, megharagítottak indulatos rosszkedvéről tudósított színészete. Etikus színpadi lényének őszinteségét igazoló ellenoldalaként hiteles rosszembereket fogalmazott kaján kedvvel. S nem csupán Othellóként és Oidipuszként, hanem kétmondatos mellékszerepben. Szenvedélyes színházi emberként a feladat foglalkoztatta, nem pedig a szerep hossza. Természetes, hogy rendezésbe fogott elégedetlenségében. Árulkodó érdeklődési köréről A három nővér (1991) megfilmesítése egy Pest környéki elhagyott szovjet laktanyában.
Cím(ek), nyelv | |
---|---|
nyelv | magyar |
Tárgy, tartalom, célközönség | |
tárgy | újságcikk |
Személyek, testületek | |
létrehozó/szerző | Molnár Gál Péter |
kiadó | szinhaz.hu |
Tér- és időbeli vonatkozás | |
dátum | 2005-09-07 |
időbeli vonatkozás | 2005.09.07. |
Jellemzők | |
méret | 44,8 kB |
formátum | |
Jogi információk | |
jogtulajdonos | Molnár Gál Péter örökösei. |
hozzáférési jogok | Kutatási engedéllyel hozzáférhető |