Az oktatási folyamatra vonatkozó nézetek történeti alakulása és mai helyzete (részlet)
szöveg
Ez a könyv az iskolai oktatás mibenlétét, az oktatási folyamat szerkezetét tárgyaló monográfia. Első nagy részében az oktatás menetére vonatkozó nézetek történeti alakulását vizsgálja a szerző. A munka második része a szocialista didaktikának az oktatási folyamatra vonatkozó álláspontját tartalmazza.
Cím(ek), nyelv | |
---|---|
nyelv | magyar |
Tárgy, tartalom, célközönség | |
tárgy | papír alapú könyv |
tárgy | oktatás |
tartalomjegyzék | ELSŐ RÉSZ teljes tartalomjegyzékI. fejezet: A XVII-XIX. század főbb koncepciói II. fejezet: A reformpedagógiai irányzatok felfogásának főbb típusai az oktatás mibenlétét illetően III. fejezet: Az oktatás lényegének új megközelítése a szovjet didaktikában IV. fejezet: Az oktatás kérdésének helyzete a XX. századi magyar didaktikai irodalomban V. fejezet: Az oktatási folyamatra vonatkozó nézetek alakulása és fejlődése a felszabadulás után MÁSODIK RÉSZ I. fejezet: Axiomák II. fejezet: Az oktatás fogalma III. fejezet: Az oltatás folyamata, a folyamat filozófiai alapja IV. fejezet: A tudományos megismerés és az iskolai ismeretszerzés megegyező és eltérő sajátosságai V. fejezet: Az oktatási folyamat pedagógiai specifikumai VI. fejezet: Az oktatási folyamat szerkezete, a szerkezeti elemek egymáshoz való viszonya VII. fejezet: Az oktatási folyamat: didaktikai feladatok elvszerű rendje VIII. fejezet: A "kiterjeszkedő" oktatási folyamat |
célközönség | általános |
Személyek, testületek | |
létrehozó/szerző | Nagy Sándor |
kiadó | Akadémiai Kiadó |
Tér- és időbeli vonatkozás | |
kiadás/létrehozás helye | Budapest |
az eredeti tárgy földrajzi fekvése | Szendrő |
létrehozás dátuma | 1962-01-01 |
Jellemzők | |
hordozó | papír |
méret | 25,2 MB |
méret | 299 oldal |
formátum | |
Jogi információk | |
jogtulajdonos | Magánszemély |
hozzáférési jogok | Ingyenes hozzáférés |
Forrás, azonosítók | |
forrás | Oktatástörténeti Gyűjtemény |
leltári szám/regisztrációs szám | 370 N28/4731 |