Az oktatási folyamatra vonatkozó nézetek történeti alakulása és mai helyzete (részlet)

szöveg

Ez a könyv az iskolai oktatás mibenlétét, az oktatási folyamat szerkezetét tárgyaló monográfia. Első nagy részében az oktatás menetére vonatkozó nézetek történeti alakulását vizsgálja a szerző. A munka második része a szocialista didaktikának az oktatási folyamatra vonatkozó álláspontját tartalmazza.

Cím(ek), nyelv
nyelv magyar
Tárgy, tartalom, célközönség
tárgy papír alapú könyv
tárgy oktatás
tartalomjegyzék
ELSŐ RÉSZ
I. fejezet: A XVII-XIX. század főbb koncepciói
II. fejezet: A reformpedagógiai irányzatok felfogásának főbb típusai az oktatás mibenlétét illetően
III. fejezet: Az oktatás lényegének új megközelítése a szovjet didaktikában
IV. fejezet: Az oktatás kérdésének helyzete a XX. századi magyar didaktikai irodalomban
V. fejezet: Az oktatási folyamatra vonatkozó nézetek alakulása és fejlődése a felszabadulás után
MÁSODIK RÉSZ
I. fejezet: Axiomák
II. fejezet: Az oktatás fogalma
III. fejezet: Az oltatás folyamata, a folyamat filozófiai alapja
IV. fejezet: A tudományos megismerés és az iskolai ismeretszerzés megegyező és eltérő sajátosságai
V. fejezet: Az oktatási folyamat pedagógiai specifikumai
VI. fejezet: Az oktatási folyamat szerkezete, a szerkezeti elemek egymáshoz való viszonya
VII. fejezet: Az oktatási folyamat: didaktikai feladatok elvszerű rendje
VIII. fejezet: A "kiterjeszkedő" oktatási folyamat
teljes tartalomjegyzék
célközönség általános
Személyek, testületek
létrehozó/szerző Nagy Sándor
kiadó Akadémiai Kiadó
Tér- és időbeli vonatkozás
kiadás/létrehozás helye Budapest
az eredeti tárgy földrajzi fekvése Szendrő
létrehozás dátuma 1962-01-01
Jellemzők
hordozó papír
méret 25,2 MB
méret 299 oldal
formátum pdf
Jogi információk
jogtulajdonos Magánszemély
hozzáférési jogok Ingyenes hozzáférés
Forrás, azonosítók
forrás Oktatástörténeti Gyűjtemény
leltári szám/regisztrációs szám 370 N28/4731