Margit-szigeti Lóvasút
A margitszigeti lóvasút abban az időben létesült, amikor még sem a Margit-híd nem épült meg, sem a sziget rendezése nem történt meg. A sziget akkor még József főherceg tulajdonában volt. A nagyközönség számára csak 1869-ben nyitották meg, ekkora készült el a lóvasút is. Az egyvágányú vonal az akkori legnagyobb szigeten épült, a sziget déli végében kialakított hajóállomástól a sziget északi részében lévő másik hajóállomásig. 1900-ig, a Margit-híd szigeti szárnyágának megnyitásáig csak vízi úton lehetett a szigetre eljutni. Az egyvágányú lóvasúton három forgalmi kitérő volt. A vonalat kezdetben öt kocsival szolgálták ki, a növekvő forgalom mellett azonban a XX. század elejére már tíz kocsi szolgálta ki a vonalat. Mivel a vonal soha, a híd megnyitása után sem csatlakozott a városi hálózathoz, ezért a kocsiszínt is sziget déli végén alakították ki. A vonal végül 1928. április 10-án szűnt meg, helyét azonban nem a villamos, hanem az akkor elterjedő autóbusz-közlekedés vette át. Az elmúlt időszakban többször is felmerült, hogy szezonális, vagy állandó jelleggel érdemes lenne visszaállítani a lóvasutat a szigeten, mert a világ több pontján működnek hasonló üzemek.
Cím(ek), nyelv | |
---|---|
nyelv | magyar |
Tárgy, tartalom, célközönség | |
tárgy | MKVM |
tárgy | közlekedés |
tárgy | lóvasút |
tárgy | ló |
tárgy | sinpálya |
Tér- és időbeli vonatkozás | |
térbeli vonatkozás | Budapest Margit-sziget |
az eredeti tárgy földrajzi fekvése | Budapest |
időbeli vonatkozás | 1910 körül |
Jellemzők | |
hordozó | papír |
méret | 11 x 15 cm |
kép színe | fekete-fehér |
formátum | jpeg |
Jogi információk | |
jogtulajdonos | MKVM |
hozzáférési jogok | Kutatási engedéllyel hozzáférhető |
Forrás, azonosítók | |
forrás | MKVM |
leltári szám/regisztrációs szám | VF_40377 |
leltári szám/regisztrációs szám | VIP_27_a_E_H-N_Szálláshelyek |