A Papnő első próbanapja Krízis 1. nap

Schilling Árpád beszél A papnőről

audiovizuális anyag

Schilling Árpád A Papnő kapcsán: - Mik voltak azok a társadalmi problémák amelyek a Papnő megírására indítottak? Schilling Árpád: Az egyik nagy kérdés számomra a főváros és a vidék viszonya. Nagyon leegyszerűsítve az, hogy Budapestről nézve vajon értjük- e annak a körülbelül 8 millió embernek az élethelyzetét, akik nem itt élnek. Sem a munkalehetőségeik, sem a kulturális környezetük nem olyan, mint amilyen a fővárosban lehetne, más történelmi dimenzióban léteznek. Ha mindezt egy fiatalember szemszögéből vizsgálom, akkor még szembetűnőbb, milyen nagy kérdés az, hogy mi történik ma vidéken, kontrétan falun. Nincs munka, fiatalok elmennek, felszámolódtak a hagyományos közösségek és még sorolhatnám. Izgalmas és fájdalmas kérdés számomra, hogy mi lesz a falvak sorsa. Valószínűleg gazdaságilag és demográfialag egy rendkívüli Krízist idézne elő, ha egyszerűen leszámolnánk azzal az ideával, hogy létezhetnek a kis közösségek. Mindenesetre most igazi bajban vannak, és azt gondolom, mivel bizonyos távolságból nézzük, leegyszerűsítjük azokat a folyamatokat, amik a vidéki közösségek életében megfigyelhetők. Ha a történéseket politikai dimenzióban vizsgálom, akkor azt látom, jobb oldalon inkább a cigány- magyar ellentétre hívják fel a figyelmet, arra, hogy mennyi bűn terheli a cigányságot, a másik oldalon pedig antirassztista megközelítés figyelhető meg, miszerint minden cigány jó cigány. Szerintem szélsőséges képet sugároznak a különböző megközelítésmódok. Mi, a magunk módján, A papnőben próbálunk ehhez az ügyhöz, mint a jelenlegi magyar társadalom égető kérdéséhez viszonyulni. A KRÉTAKÖR előadása magyar nyelven Író, rendező / Writer, director: Schilling Árpád Producer: Gulyás Márton Rendezőasszisztens / Assistant to the Director: Juhász Bálint Szakmai partner / Professional partner : Osonó Színházműhely / Bartha Lóránd, Daragics Bernadett, Fazakas Mihály, Mucha Oszkár Operatőr, vágó / DoP, Editor: Pamuki Krisztián, Tóth Ridovics Máté, Fancsikai Péter Hangmérnök / Sound: Hutlassa Bence Casting: Muhi András Pires Köszönet / Thanks: Tóth Andrea, Nagy-Bákai Réka Imola, Tomsits Anikó, Egri László, Angyalosi Református Egyházközség Szereplők / Performers: Gát Lilla: Sárosdi Lilla Testnevelés tanár / P.E. Teacher: Terhes Sándor Pap / Priest: Bartha Lóránd Gát Balázs: Bíró Kálmán Diákok / Students : Bajka Márta, Bartha Levente Sándor, Boldizsár Emese, Daró Annamária, Dobondi Jolán, Gábor Kinga Kati, Imre – Munteanu Kikerics Kata, Incze Eszter, Komán Attila, Korodi Janka, Lukács Erika, Maksai Erzsébet, Márton Ágnes, Tankó Tímea Mónika TÁMOGATÓK / SPONSORS Trafó Kortárs Művészetek Háza, NKA, Bethlen Gábor Alap, Magyarország Főkonzulátusa - Csíkszereda Gát Lilla, az egykoron ünnepelt fővárosi színésznő jelenleg egy Budapesttől távoli magyar falu elkötelezett drámapedagógusaként dolgozik. Környezete idegenkedve figyeli sajátos pedagógiai módszereit. Vállalkozása kudarcba fullad: előbb tanártársai, később a falu lakói, majd diákjai, végül saját fia fordul ellene, így el kell hagynia a falut, vissza kell utaznia a fővárosba. A színházi előadás résztvevőit, 20 diákot, a sepsiszentgyörgyi Osonó Színházműhely bevonásával erdélyi magyar diákszínjátszó csoportok körében meghirdetett program során választották ki, az előadást pedig innovatív színház-pedagógiai eszközök alkalmazásával hozzák létre.

Cím(ek), nyelv
nyelv magyar
Tárgy, tartalom, célközönség
tárgy Schilling Árpád a Krétakör Krízis Trilógia című produkciójáról
Tér- és időbeli vonatkozás
térbeli vonatkozás Krétakör
dátum 2011-10-18
időbeli vonatkozás 2011
Jellemzők
formátum mp4
Jogi információk
jogtulajdonos Szinhaz.tv
hozzáférési jogok Ingyenes hozzáférés