Az impresszionizmus
Művészettörténet 52-53
szöveg
Az impresszionizmus már születése pillanatában magában hordta a formalizmus pusztító veszélyét. Hogy ez mennyire így van, mi sem bizonyítja inkább, mint az, hogy 1874-i zászlóbontó kiállításukon velük együtt állított ki az a művész, aki egy évtized múlva az impresszionizmus elvének legnagyobb ellenfelévé, megdöntőjévé, a rendezett képtérnek, az önálló és állandó formának, az indulat és értelem egyensúlyával válogatott színnek pedig bajnokává vált: Cézanne.
Cím(ek), nyelv | |
---|---|
része | Bors-Honty művészeti könyvtár |
nyelv | magyar |
Tárgy, tartalom, célközönség | |
tárgy | Az impresszionizmus |
tárgy | Művészettörténet 52-53 |
tárgy | Kampis Antal |
tárgy | könyv |
Személyek, testületek | |
létrehozó/szerző | Kampis Antal |
kiadó | Gondolat / Képzőművészeti Alap |
Tér- és időbeli vonatkozás | |
kiadás/létrehozás helye | Budapest |
térbeli vonatkozás | Budapest |
az eredeti tárgy földrajzi fekvése | Kaposvár |
dátum | 1959-01-01 |
időbeli vonatkozás | 1959 |
Jellemzők | |
hordozó | papír |
méret | 100 p |
formátum | jpeg |
Jogi információk | |
jogtulajdonos | Együd Árpád Kulturális Központ |
hozzáférési jogok | Kutatási engedéllyel hozzáférhető |
Forrás, azonosítók | |
forrás | http://egyud.kaposvar.hu/ |
leltári szám/regisztrációs szám | BHMK.0149 |