Felvonásköz
A "cinéma pur" mozgalom programjához híven a film derűsen keresztül gázol a logikai és dramaturgiai törvényeken. A "tiszta film" irányzat képviselői minden tartalmat száműzni akartak a filmből, ennek megfelelően a Felvonásköz különálló, összefüggés nélküli jelenetekből áll. René Clair egy sor avantgard, a dadához közel álló művészt nyert meg munkatársnak. A kísérleti film egy sor szürrealista jelenet különálló, összefüggés nélküli láncolata. A "cinéma pur" mozgalom egyik reprezentáns filmje a kommerszfilm elutasításában sokkal radikálisabb volt, mint a filmes impresszionizmus. René Clair filmjéhez egy sor avantgard, a dadához közel álló művészt nyert meg munkatársnak.
Text of censorship of a burlesque film about a fake funeral. An absolute dadaist movie. Somebody is killed, his coffin gets out of control and after a chase it stops. The person gets out of it and makes everybody who followed the coffin disappear.
Cím(ek), nyelv | |
---|---|
nyelv | magyar |
Tárgy, tartalom, célközönség | |
tárgy | rövidjátékfilm |
tárgy | temetés |
tárgy | cenzúraszöveg |
tárgy | kísérleti film |
Személyek, testületek | |
létrehozó/szerző |
René Clair, rendező Francis Picabia, forgatókönyvíró René Clair, forgatókönyvíró Jimmy Berliet, operatőr Erik Satie, zene Rolf de Maré, gyártásvezető |
kiadó | Les Ballets Suedois |
közreműködő |
Erik Satie, szereplő Jean Börlin, szereplő Inge Friss, szereplő Francis Picabia, szereplő Man Ray, szereplő Marcel Duchamp, szereplő Georges Charensol, szereplő Georges Auric, szereplő Marcel Achard, szereplő |
Tér- és időbeli vonatkozás | |
kiadás/létrehozás helye | Franciaország |
térbeli vonatkozás | Franciaország |
az eredeti tárgy földrajzi fekvése | Magyarország, Budapest |
létrehozás dátuma | 1924-01-01 |
időbeli vonatkozás | 1924 |
Jellemzők | |
hordozó | papír |
méret | 1 p. |
formátum | |
Jogi információk | |
jogtulajdonos | Ismeretlen |
hozzáférési jogok | Fizetős hozzáférés |
Forrás, azonosítók | |
forrás | Nemzeti Filmintézet – Filmarchívum |