Comenius Ámos János Nagy Oktatástana
A terjedelmében korlátozott bevezető tanulmány a Didacta Magna köré fonódik. Igyekeztem azonban Komensky más műveit is felhasználni világnézeti, bölcseleti, pedagógiai felfogásmódjának a megismertetésére. Ehhez adott nagy segítséget a szovjet szakirodalom és a népi demokráciák új kutatási eredményei. Nem törekedhettem minden kérdés felvételére; ez további tanulmányokat igényel. Az volt a célom, hogy az egyes összefüggéseket a marxizmus-leninizmus fényében, új megvilágításban tárgyaljam. Munkám a megújuló és a szocializmust egyre eredményesebben építő magyar neveléstudománynak ajánlom. (Geréb György, Szeged, 1952)
Cím(ek), nyelv | |
---|---|
nyelv | magyar |
nyelv | angol |
nyelv | német |
nyelv | orosz |
nyelv | latin |
Tárgy, tartalom, célközönség | |
tárgy | Didactica Magna (Nagy Oktatástan) (könyv); Pansophia (1637) (könyv); Biblia (könyv); Luther Márton (1483-1546) (protestáns lelkész, reformátor); Geréb György (1923-1982) (pszichológus, tanár); Comenius, Johannes Amos (1592-1670) (cseh író, pedagógus); Bacon, Francis (1561-1704) (angol filozófus); |
tárgy | neveléstudomány; évfordulók; társadalmi változások; vallási felekezetek; pedagógiai szemléletváltások; iskolarendszerek; népoktatási reform; iskolareformok; filozófiai elméletek; oktató anyagok; könyvismertetések; reformjavaslatok; oktatási tapasztalatok; társadalmi különbségek; tandíjak; humanizmus; hazaszeretet; írói munkásságok; politikusok; béketervek; hitélet; népoktatás; ideológiák; iskolai nevelés; esélyteremtés; pedagógiatörténet; értelmi képességek; reneszánsz (művészeti korszak); reformok; pszichikus tulajdonságok; oktatási módszerek; gyermekpedagógia; didaktika (oktatástan); alapelvek; tapasztalatszerzések; nyelvoktatás; szemléltető eszközök; természetismeret; tanulás tanítása; tanmenetek; közoktatás; tananyagok; oktatásmódszertan; korosztályok; tantervek; anyanyelvi oktatás; osztály- és tanórarendszer; neveléselmélet; közösségi nevelés; tanítóképzés; személyi feltételek; tanítók; hivatástudat; iparostanulók; erkölcsi nevelés; iskolai fegyelmezés; esztétikai nézetek; műveltség; torna; közéleti tevékenységek; köznevelés; vallási nevelés; kereszténység; életcélok; önismeretek; vallás; tanulás; viselkedéskultúra; gyermeknevelés; egyházi iskolák; ifjúságnevelés; iskoláztatás; iskolaalapítások; oktatási színvonal; népiskolák; felfedezők; képesség fejlesztés; rendszabályok; rendtartás; alaptörvények; alaptételek; oktatási folyamatok; tanszerek; tantárgyak; tudományok; figyelemösszpontosítás; szakirányú oktatás; mintapéldányok; nyelvtanulás; példamutatások; vallásos irodalom; fejlődési szakaszok; iskolai fejlődés; tanulócsoportok; tankönyvek; latin iskolák; felsőoktatás; valláserkölcsi nevelés; 16-17. század; |
Személyek, testületek | |
létrehozó/szerző | Comenius, Johannes Amos (1592-1670) (cseh író, pedagógus) |
kiadó | Akadémiai Kiadó (Budapest) |
közreműködő | Geréb György (1923-1982) (pszichológus, tanár) |
Tér- és időbeli vonatkozás | |
kiadás/létrehozás helye | Budapest (Magyarország) |
az eredeti tárgy földrajzi fekvése | Ózd (Borsod-Abaúj-Zemplén) |
dátum | 1953-01-01 |
időbeli vonatkozás | 1953 |
Jellemzők | |
hordozó | papír |
méret | 435 oldal; 13,5 x 20 cm |
formátum | |
Jogi információk | |
jogtulajdonos | Ismeretlen (Kutatás alatt) |
Forrás, azonosítók | |
forrás | ÓMI Városi Könyvtár Helyismereti Gyűjtemény |